2010. március 31., szerda

Babakocsi

Áronnak most már két babakocsija van: az egyik egy Pierre Cardin PS822 típusú (nem ebből az üzletből, itt találtam linket), univerzális kocsi, ezt újszülött kora óta használjuk, a másik egy esernyőre csukható Hauck kocsi, most vásároltuk, ici-pici, és arra jó, amire kell: babát tolni benne.

A Pierre Cardin babakocsit annak idején az eladó nagyon dicsérte, hogy ezt a sorozatot nagyon rég óta gyártják, mert mindenki olyan elégedett vele. De sajnos én nem vagyok vele elégedett. Sok a funkció benne, de egy sem tökéletes. Vegyük a téli lábzsákot például: egész télen azon szívtam, hogy a kocsihoz kapcsoljam, ezzel öt perc s eltelt, mert olyan szarul lehetett rögzíteni, hogy folyton kapcsolódott ki. Vagy az ülési pozícióban a háttámlának még öt fokkal meredekebbnek kellene lennie, de nem az, így a baba folyatamosan csúszik előre. Ebben a biztonsági öv is segít, annak elülső része túl elő van, így lehúzza a babát. Nagyon nehezen irányítható és tolható, az embernek izomláza lesz tőle szinte - télen, latyakban már csak húzni tudtam magam után.

Buszra csak egyszer merészkedtem vele, végül is elfértünk, még úgy is hogy tömeg volt, ezt akkor vegyük piros pontnak.

A leírás szerint a kocsi egy kézzel összecsukható, nos ez nekünk nem sikerült egyszer sem. Az nyilván a mi hibánk, hogy emiatt nem tudtuk megfelelően rögzíteni a babakocsit és be sem fér az autó csomagtartójába - az első ülésen utazott abban a pár ritka pillanatban, mikor muszáj volt magunkkal vinni, egy kezen megszámolható, hányszor volt így velünk. Ahhoz képest, hogy alumiínium váza van, dög nehéz, de hogy miért, nem tudom - bár lehet csak én nem emeltem meg nehezebb kocsikat. Amíg vízszintesen megdőltve használtuk - akkor nyár is volt, nem kellett semmi extra hozzá - addig még kibírhatóak voltak ezek a gyenge pontok. De télen eléggé macerás volt már, Áronka nkább ülve szeretett benne lenni. Ha még eyszer választani kellene, akkor biztos nem ez lenne az.

A Hauck esernyőre csukható kocsit a Vaterán vettem, összesen 6000 forint volt, ebben a postaköltség is ott van. A kocsi egyszerű, van biztonsági öve, van lábtartója és van, ahová üljön a baba. Pikk-pakk összecsukható, tényleg, nem kell erőművésznek lenni hozzá, elfér a csomagtartóban - Yaris-unk van, ami kisautónak számít. Nincs napellenzője, nincs italtartója, nincs bevásárlókosár alul, nem forgatható ide meg oda a tolókarja, kerekei kicsik, keményebbek mint a Pierre Cardin kocsijé, de teszi a dolgát. Könnyű, könnyen tolható, minden pénzét megérte, igazi nyári babakocsi.

A Hauck babakocsi


A Pierre Cardin PS822-es

2 megjegyzés:

kedit írta...

Ezekután hogy fogsz túladni rajta??!!!... :)

Vass Enikő írta...

Jogos, jogos.... hát azzal, hogy nekünk nem tetszett, gondolom...