2009. május 17., vasárnap

Szopizási nyűglődés

Szóval utóbbi napokban kicsit nyűglődtünk a szopizás miatt. A jelenség a következő: öt perc szopi után Áron elkezdett sírni, és nem volt hajlandó többet szopni. Amikor mértem, kiderült, hogy 50 grammnyit evett ő, aki korábban egy szuszra 130 grammot seperc alatt kiszívott. Ezt a jelenséget úgy próbáltam orvosolni, hogy áttettem a másik mellre, amit már hajlandó volt szívni, ugyanis abból öt percig még dőlt a lé. No de ez nem lehet sokáig csinálni, mert így teljesen el fog apadni a tej, ezért úgy döntöttünk, valahogy rá kell venni, hogy többet szopizzon egy mellből. Próbálkoztunk a hajszárítóval, egy alkalommal sikerült, de azután már nem vált be a trükk. Az öt perc elteltével megbüfiztettem, majd azután próbálkoztam mellre tétellel, de a siker ebben az esetben is mérsékelt volt. Ma reggel az volt, hogy nem engedtem sírni, ahogy görbült a száj, hagytam létezni. Tibi tornáztatta kicsit, megmérte, kiszívta az orrából a kakát, pelust is cserélt, majd újból ott volt az ágyon. Ekkor azt hiszem elkezdett csuklani, és úgy döntöttem, újból megkínálom ugyanazzal a mellel. Működött a trükk, hajlandó volt még tíí percet szopizni. Persze, ekkor már nem jön olyan sok tej - az első öt percben a mennyiség kétharmada kijön állítólag - de végül is jó útra tértünk. Azt az üzenetet adta a mellnek, hogy még kell tej, még kérek, így a kövektkező alkalommal valószínű már több tej fog termelődni, többet fog szopizni. De én is pihenek többet, lactoherb teát iszom - három nagy bögrével naponta mostantól, pihenek többet, lazítok amennyit csak lehet - például blogírással.

Az egész szopizás körüli mizéria Áron gyarapodásában is mutatkozik, tegnap 5,24 volt, miután 5,26-ot mértünk előző nap, ma remélem ennél több lesz.

A Nők Lapjaa Cafén a szoptatási tanácsadótól kértem tanácsot, szerinte nem lenne szabad játszócumit adni neki, mert az megzavarja. Nos, hát igyekszem kevesebbet használni ezt a cumit, de néha muszáj és kötelező kellék, nem lehetünk mellette egész végig, illetve nem lóghat reggeltól estig a mellemen, ahogy azt a tanácsadó is elképzeli. Megtaláljuk majd az arany középutat.

Az éjjel nem tudom mi történhetett, de a hajnali öt órás szopizásnál éreztem, hogy nedves a baba háta. Valahogy kifolyt a pisi a pelusból, és átázott még a magán viselt takaró is. Úgy hogy apuci ki is cserélte az egész viseletet, pedig az én kedvenc rugdalozóját adtuk rá, azt, amit ki tudok olvasni és szopizás közben ezzel szórakozom.

Ma reggel Tibi a mi ágyunkba altatta el Áront, ami olyan jó volt, mert nem rohantunk ki a kiságyhoz ha kell ha nem - bár a baba is nagyon nyugodt volt. Aludt még közöttünk, de nem túl gyakran. Ma az öt órai szopizást követően és a nyolc órás szopizást követően is ott aludt el - velünk egyetemben. A sok rengeteg alvás - még ha szünetekkel is - nagyon jól esett. Este talán 11-kor dőltem ki, éjjel egykor hozta Tibi Áront, majd azután a hajnali öt órás műszak következett. Teljesen jó volt.

Vannak új fotók, tessék nézni picasaweb.google.com/tbenko

Nekem ez a fotó tetszik:

Nincsenek megjegyzések: