2009. május 8., péntek

Éberebben

Ahogy nő Áron, egyre éberebb. Nem mintha olyan "öregek" lennénk, hiszen csak másfél hónapos a békuci, de egyre éberebb. Az első időben csak aludt evett, aludt, evett, aludt. Most úgy egy órát-másfelet bírja ébren - szopizással együtt. A szopizások öt percet vesznek igénybe, a büfiztetés tízet, peluscsere további tízet - a fennmaradó időt házban sétáltatással, a forgó játék nézésével tölti ki. Van egy könyv, melynek címe, Anyu taníts engem, ajándékba kaptuk. Nos ebben a könyvben vannak még tippek arra, hogy mit is lehet csinálni a babával, hogyan fejlesszük őt szórakozva. Egy két dolog ezek közül bevált, például szívesen nézi Áron a színes párnát, amit az ágyába tettem, a forgó fekete-fehér játékot, öt percig is elvan, ha énekelek neki, és ha nagyon nyugodt, akkor csak gőgicsél az ágyban, néha rágja a kezét - na jó inkább szopja. Cumizni is nagyon szeret, de azt inkább elalvásnál használjuk, álma közepén általában ki is köpi.

Amit nagyon imád Áron az az esti fürdetés. Előtte picit megmasszírozzuk babaolajjal, és ha nem fázik, akkor szívesen ül a törülköző alatt. Próbáltam a masszírozásokat megnyújtani, de fázik Áron és ilyenkor eltör a mécses, ezért ilyenkor uzgyi a kád.

Fürdőzés után nagyon imádja, hogy hajszárítóval szárítsuk a haját, a testét, csak úgy forgatja fejét ilyenkor. Egyébként ha ez nem lenne, akkor sírna. A hajszárítót egyébként csak azért próbáltam ki, mert amint a fotókon látszik Áronnak nagy a haja, és hogy ne fázzon meg a vizes fejtől, a meleg levegő fújása mellett döntöttem. Ám hamar kiderült, hogy lubickol a meleg levegőben :-D - imádja, ha körülöleli, ha fúj - csak az arcára ne irányítsam, mert akkor elfordítja a fejét.

Szóval ezek Áron szokásai. Igazából a szabad, ébren töltött idő kitöltésére nincs mindig ötletem, ezért az ágyból nézelődik hosszasan. Van valakinek tippje, hogy mivel lehet még szórakoztatni a babát?

Közben elfelejtettem: voltunk tegnap a gyermekorvosnál, egy idős orvos néni vizsgálta meg Áront. A pelust le kellett venni, ezt Áron egy kukra pisivel honorálta, de a doktor néni blazíran fogadta mindezt, látszott, hozzá volt szokva. Minden rendben van vele, az egyik lábán egy hurka redővel több van mint a másikon, ez az orvos szerint csípő problémára utalhat. Ezért egy hónapig minden este tornásztatni is kell Áront - ezt persze fürdetés előtt fogjuk megtenni, masszírozás közben. Egyébként meg minden rendben, tagnap meghaladta pucéran az öt kilót, öt kiló és 20 gramm a kis babuci. Persze óriási hosszú szopizás után... azért mi is csalunk egy picit. A védő néni mérései szerint fejének körfogata is megnőtt, 38 centiméter, 57 centiméter hosszú az 55 helyett, pelussal és bodyval aznap 5030 gramm volt.

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Hm. Ha jól emlékszem, én is főleg énekeltem neki, amikor ébren volt, sokszor a cédével együtt. Na meg simogattam, beszéltem hozzá rengeteget, még az utcán is úgy tologattam, hogy közben folyton mondigáltam - hűűűűha, most már értem, hogy miért jár a drága kis szája egyfolytában... :) Aztán olyan is volt, hogy szépen belefektettem a kis babaülésbe, azt feltettem a konyhaasztalra, és közben főztem vagy mosogattam - és persze beszéltem hozzá... :)